donderdag 29 november 2012

Geduld Lianne, geduld



Lieve lezer,

Mijn geduld wordt weer eens op de proef gesteld, want deze week is mijn gewicht onveranderd gebleven. En resultaatgericht als dat ik ben, is dat niet grappig. Maar, niet helemaal getreurd, want ik voel me goed bij deze manier van eten, ben nog altijd energieker dan voorheen en laten we eerlijk wezen: 6 kg in 6 weken is natuurlijk niet slecht. Ik moet mezelf alleen niet vergelijken met andere mensen die ditzelfde dieet doen, want sommigen vallen wel 15 kg in 3 weken af. Volgens Lies heeft het bij mij te maken met de problematiek met mijn gewrichten. Mijn lichaam heeft meer in balans te brengen dan alleen weer een gezond gewicht krijgen.

Maar er zijn ook echt goede berichten. Zo kwam ik afgelopen dinsdag bij Tarazat op de communicatietraining voor maatschappelijk werkers waar ik de trainer assisteer en toen kwamen in de pauze een paar dames naar mij toe die zeiden: 'Mogen we jou wat vragen? Ben jij afgevallen of zo?' Nou, die konden bij mij niet meer stuk natuurlijk. Ik voel zelf dat kleding lekkerder zit en ook mijn gezicht begint weer normale proporties aan te nemen. Volgende week zal ik een foto van mezelf op het blog zetten.

Mijn schouders zijn deze week wel weer echt pijnlijker. Misschien heeft het te maken met de drukke tijd waar ik momenteel in zit: sinterklaaskadootjes en gedichten regelen, voorbereidingen voor Vera's vertrek naar de USA, afronden behandelplan opleiding en voorbereiden eindpresentatie. Alles valt momenteel tegelijk. 22 december vertrekt Vera naar de USA, een paar dagen later Wouter voor een week naar Kopenhagen. En dan is het opeens doodstil in huis. Dat lijkt me nog veel erger dan al deze hectiek.

In zo'n maand december wordt dit dieet op bepaalde dagen wel een uitdaging. Maar ik blijf mijn best doen, want mijn focus is nog altijd om mijn doel!!

Fijn weekend allemaal en tot volgende week.

Lianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten