woensdag 5 december 2012

Sinterklaasgedicht: Ik sta paf, weer een kilo eraf....



Ik sta paf
Want na 7 weken
Is er 7 kilo af
Nee, dit dieet is geen flop gebleken

Het klonk te mooi om waar te zijn
Wel 10 kilo per maand met dit dieet
Dat is goed voor de slanke lijn
Afvallen voor je het weet

Het kost een klein fortuin
Maar dan krijg je je dieet op naam
Mijn motivatie was echter zo ruim
Ik wilde er werkelijk voor gaan

Allerlei gerechten werden gecreƫerd
Waarbij ik soms mijn twijfels had
De eerste twee weken zonder olie geprobeerd
Maar dat maakte de stoelgang niet echt glad

Mijn eten is tegenwoordig verdeeld over vele pannen
En ik sta niet altijd relax te koken
Bij lekkere geuren moet ik me soms vermannen
Het lijkt wel of ik jenever sta te stoken

Ik denk: Niet zeuren, niet klagen
Dit dieet duurt niet tot het einde der dagen

De kinderen komen ondertussen thuis
Het commentaar gaat over de lucht
Tjonge, wat meurt het hier in huis
'Mama lijnt', zeg ik met een zucht

Ik denk: Niet zeuren, niet klagen
Dit dieet duurt niet tot het einde der dagen

Met tussenpozen van 5 uur eet ik 3 x per dag
En bij elke maaltijd een fruitstuk als toetje
Tot op de laatste gram weeg ik precies wat ik mag
En zelfs in mijn koffie doe ik tegenwoordig geen zoetje

De kinderen kijken met grote ogen
Mama heeft aan een half bord genoeg
Ze kunnen het nauwelijks geloven
Dat ik zo weinig achterover sloeg

Voor man en kinderen staat er wat anders op het menu
Nee, die hebben niets te klagen
Zij genieten van groente, vlees, aardappels en jus
'En wat eten we morgen?' durven ze ook nog eens te vragen

Ik denk: Niet zeuren, niet klagen
Dit dieet duurt niet tot in het einde der dagen

In de avond geen koekje voor mij
De kinderen helpen mee, de trommel
Gaat in een flits aan mijn neus voorbij
In mijn maag voel ik onrustig gerommel

Ik ga op tijd naar bed, want soms heb ik honger in de avond
Ik slaap, maar wordt telkens wakker
Dromend van grote zakken chips die ik verslond
En van verse croissants van de bakker

Maar ik kan niet anders zeggen
Dan dat wat ik verloren heb, is vet
Wat ik heb gewonnen wil ik hierbij vastleggen
Want ik word weer de oude Lianne, en dat is dolle pret

Dus ik ga vrolijk door
Want ik hoef nog maar 5 kilo te gaan
Ik heb de motivatie en ga ervoor
En dank alle lieve mensen die achter me staan

xxx Lianne






1 opmerking:

  1. Ik heb in een blog gelezen dat zwarte latte koffie zeer effectief is om af te vallen. Bezoek officiƫle website.

    BeantwoordenVerwijderen