woensdag 21 november 2012

Jeeee, ik ben op de helft!!



Ja, ik ben blij!

Als je een besluit neemt, om weer op gewicht te komen, dan zou je willen dat science fiction echt bestond. Gewoon even met je vingers knippen en dan zie je er weer uit zoals je zelf wilt. Jammer is dat dan toch weer,  dat het zo niet werkt. Nee, voor echte mensen betekent het bloed, zweet en tranen, om Andre Hazes maar even aan te halen. (Sjoerd en ik gaan in februari naar de musical 'Hij gelooft in mij' by the way). In normaal Nederlands betekent dit voor mij: met discipline, doorzettingsvermogen en moed mijn focus op mijn doel houden. Maar zo'n titel had Hazes niet geschreven.

5 weken geleden ben ik begonnen met dit dieet, en vandaag ben ik ruim 6 kg lichter dan toen ik begon. Ja, daar word ik wel blij van. Er is ruim 5 cm in omvang af en dat ga ik wel merken. Broeken komen wijder te zitten. Nouououou, eerder dat ik ze weer aan kan :) Als ik in de spiegel naar mijn gezicht kijk, zie ik de oude Lianne weer terugkomen en niet zo'n opgeblazen hoofd. Ja, ik zeg het zelf maar, want mensen om mij heen zijn altijd heel lief voor mij, zo van: 'Valt wel mee, hoor' als ik er naar vroeg. Maar het viel helemaal niet mee.
Afgelopen week was onze computer gecrasht en nu zijn we een nieuwe aan het optuigen. Sjoerd dan met name, want dat is mij te technisch. Wel heb ik daardoor veel oude bestanden en foto's voorbij zien komen. En dat betekende een lekkere confrontatie met hoe ik er een jaar of 5 geleden uitzag. Hierbij dus een geweldige motivatietip voor als je af wilt slanken: bekijk foto's van jezelf toen je jezelf mooi vond. En bij elk zwak moment kijk je er weer naar.

Orthomoleculaire arts
Verder ben ik vorige week weer bij de orthomoleculaire arts geweest. De eerste keer dat hij mij testte, waren er 57 (!) punten niet goed. Vraag me niet precies welke, want hij heeft ze niet alle 57 opgenoemd. Dit gaf zijn computerprogramma aan. Vorige week dezelfde test gehad. Toen waren er nog 24 dingen op te lossen. Nou, daar werd ik ook al blij van. En ik geloof serieus dat het grotendeels door dit dieet komt. En ja, ik slik ook allerlei vitaminepreparaten van hem, maar ik voel gewoon dat de balans aan het terugkomen is. Ik krijg meer energie, merk dat mijn creativiteit aan het terugkomen is, ga iets beter slapen en ook de Pilates oefeningen begin ik baat bij te krijgen. Kortom: goed bezigggggg....

Honger
Ik zeg het maar eerlijk, de eerste weken heb ik echt honger geleden. Maar sinds vorige week is dat echt weg en krijg ik tot mijn schrik steeds meer moeite om een volledige maaltijd weg te krijgen. Mijn maag is duidelijk aan het slinken. Ik heb eigenlijk totaal geen zwakke momenten. En wat echt grappig is, is dat Sjoerd af en toe van zichzelf begint te balen. Afgelopen zaterdag hadden we patatjes voor de kinderen (en Sjoerd!) gebakken. Ik zat braaf met een stukje gegrilde zalm en groenten aan tafel en Sjoerd zegt opeens: 'Ik zit helemaal niet meer met smaak mijn patat te eten. Ik vind jou echt zó goed bezig.' En daar werd ik ook al blij van.

De helft
Ik ben nu op de helft en vastberaden om mijn doel te halen. Wordt uiteraard een uitdaging in de maand december. En dan ook nog eens een dochter die op 22 december naar Idaho, USA gaat. Pffff
Maar ik houd vol en dit blog helpt ook, gek genoeg. Ik krijg van heel veel mensen leuke, lieve en motiverende reacties. Dank jullie wel daarvoor. Dat betekent echt veel voor mij.

Tot volgende week,

Lianne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten